PROTOKÓŁ NR XXV/2005
z sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą
z dnia 30 marca 2005 roku
Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu 30 marca 2005 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1430.
Obradom sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka – Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.
Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając sesję Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu) prawomocność obrad. Na sali obecnych było 13 radnych na ustawowy skład liczbowy 15.
W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:
1. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz
2. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos
3. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio
4. Komendant Powiatowy Policji mł.insp.dr Zenon Romanek
5. Kierownik Posterunku Policji st.sierż.sztab. Janusz Dobrosz
6. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą wg listy obecności (załącznik nr 2 do niniejszego protokółu).
7. Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.
Na sekretarza obrad radny p. Wiesław Krawczykowski zaproponował kandydaturę radnego p. Mirosława Borsa. W głosowaniu za 13 na stan obecnych 13 radnych wybrano na sekretarza obrad radnego p. Mirosława Borsa.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka stwierdził, że porządek obrad został przesłany radnym i zapytał czy są propozycje zmian w porządku obrad. Propozycji zmian nie stwierdzono.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał proponowany porządek obrad który został przyjęty w głosowaniu za 13 na stan obecnych 13 radnych w następującym brzmieniu:
1. Wybór sekretarza obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Wystąpienia Przewodniczących Stałych Komisji Rady.
5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny;
6. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.
7. Informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu grójeckiego ze szczególnym uwzględnieniem gminy Nowe Miasto nad Pilicą.
8. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmian w budżecie miasta i gminy na 2005 rok;
b) utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Nowym Mieście nad Pilicą;
c) utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Bł. Franciszki Siedliskiej w Żdżarach;
d) utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznym Gimnazjum w Nowym Mieście nad Pilicą;
e) regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym;
f) ustalenia dla Burmistrza Miasta i Gminy i Radnych Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą zwrotu kosztów przejazdu za podróże służbowe samochodem osobowym nie będącym własnością pracodawcy;
g) wyrażenia zgody na dokonanie podziału i zniesienie współwłasności nieruchomości położonej w Nowym Mieście nad Pilicą.
9. Sprawozdanie z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą za rok 2004.
10. Interpelacje i zapytania.
11. Wolne wnioski.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że protokół z poprzedniej sesji był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Uwag i zastrzeżeń do protokółu nie stwierdzono i został on przyjęty w głosowaniu za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tadeusz Tulin poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie w dniu 17 marca 2005 roku na którym omawiane były następujące tematy:
1. Informacja o realizacji zadań w trybie ustawy o zamówieniach publicznych w 2004 roku.
2. Ocena realizacji uchwał Rady Miejskiej za 2004 rok.
3. Ocena realizacji zarządzeń Burmistrza za 2004 rok.
4. Zapoznanie się z informacją o umorzeniach podatków w roku 2004.
5. zapoznanie się i wyrażenie opinii w sprawie projektów uchwał przygotowanych na sesję Rady Miejskiej.
6. Sprawy bieżące.
W 2004 roku udzielono 16 zamówień publicznych. Protestów oferentów nie stwierdzono i odwołań nie stwierdzono, w trybie przetargu nieograniczonego udzielono 17 zamówień. Ponadto przeprowadzony został przetarg w procedurze uproszczonej objęty klauzulą zawieszającą na budowę sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Sacin i sieci wodociągowej z przyłączami zagrodowymi we wsi Rosocha. Informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Rada Miejska w 2004 roku podjęła 69 uchwał w tym przekazano do realizacji:
· Radzie Miejskiej 1
· Burmistrzowi Miasta i Gminy 67
· Burmistrzowi i GKRPA 1
Z 68 uchwał przekazanych do realizacji Burmistrzowi Miasta i Gminy zrealizowano w pełni 65 uchwał.
Uchwała Nr XIX/118/2004 z dnia 12 sierpnia 2004 roku w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej położonej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Rawskiej 19. Wykonano w części – nie sprzedano lokali nr 3 i 4 pomieszczeń weterynarii z powodu braku chętnych. Sprzedano pomieszczenie nr 5 i 6 (p. Roskosz).
Uchwała Nr XIX/119/2004 w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej we wsi Wólka Magierowa (rakarnia) – przetarg nie rozstrzygnięty.
Uchwała Nr XX/135/2004 w sprawie sprzedaży nieruchomości na osiedlu WAM – mieszkania są w rezerwie dla lokatorów zamieszkałych w budynku Publicznego Gimnazjum.
Burmistrz Miasta i Gminy w 2004 roku wydał 64 zarządzenia. Wszystkie zarządzenia zostały wykonane.
Sprawozdanie z realizacji dochodów podatkowych za 2004 rok przedstawiła p. Dorota Binio – Skarbnik Miasta i Gminy
Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie w dniu 18 marca 2005 roku, gdzie zajmowano się następującymi sprawami:
1. Ocena realizacji ściągalności podatków gminnych za 2004 rok.
2. Umorzenia podatkowe ich wpływ na realizację budżetu.
3. Zapoznanie się i wyrażenie opinii w sprawie projektów uchwał przygotowanych na sesję Rady Miejskiej.
4. Sprawy bieżące.
Realizacja poboru podatków przedstawia się następująco:
· podatek od nieruchomości – przypis wynosił 2 392 937 zł zrealizowano
2 084 020 zł
· podatek rolny – przypis wynosił 354 194 zł zrealizowano 315 651 zł,
· podatek leśny – przypis wynosił 71 784 zł zrealizowano 61 970 zł,
· podatek od środków transportowych – przypis wynosił 169 780 zł zrealizowano 128 728 zł
· podatek od posiadanych psów zrealizowano w wysokości 30 zł.
Umorzenia w podatku od nieruchomości to 62 417 zł w tym ZOZ na kwotę 45 959 zł
· podatek rolny – umorzenia 8 676 zł
· podatek leśny umorzenia 616 zł
· podatek od środków transportowych umorzenia – 5 685 zł.
Umorzenia jeżeli chodzi o budżet dużego wpływu nie mają, ponieważ jest to ok. 2% całego budżetu.
Członkowie Komisji w związku z odwołaniami podatników którzy mają część gruntów odrolnionych a część nie wnioskowali o uregulowanie gruntów tzn. wyłączenia z produkcji rolnej, gruntów które są fizycznie wyłączone z produkcji rolnej.
Członkowie Komisji nie zaopiniowali projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie podziału i zniesienie współwłasności nieruchomości położonej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul.Ogrodowej 16a, ponieważ nikt nie wyjaśnił kwestii starej sali gimnastycznej czy będzie przekazana LO odpłatnie czy nie.
Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że w okresie międzysesyjnym członkowie komisji odbyli dwa posiedzenia. W dniu 4 marca br. zajmowano się następującymi sprawami:
1. Zapoznanie się z informacją o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie miasta i gminy za 2004 rok. Spotkanie z Kierownikiem Posterunku Policji st. sierż. sztab Januszem Dobrosz.
2. Zapoznanie się z konstrukcją budżetu Biblioteki i jej działaniem w nowej strukturze organizacyjnej. Spotkanie z kierownikiem Biblioteki.
3. Sprawy bieżące.
Członkowie Komisji na posiedzeniu wypracowali i przekazali Burmistrzowi wniosek o dofinansowanie Biblioteki w kwocie 5000 zł. Środki proponuje się pozyskać z działu 750 rozdział 75095 § 4210. Kwota ta będzie przeznaczona na zrealizowanie niezbędnych spraw takich jak: ubezpieczenie księgozbioru, ubezpieczenie komputerów, ubezpieczenie OC, okratowanie.
W dniu 23 marca 2005 roku komisja zajmowała się następującymi sprawami:
1. Sprawozdanie z działalności Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą.
2. Zapoznanie się z projektami uchwał przygotowanymi na sesję Rady Miejskiej i wyrażenie opinii.
3. Zapoznanie się z regulaminem udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.
4. Sprawy bieżące.
Burmistrz Miasta i Gminy przedstawił sprawozdanie za okres międzysesyjny tj. od 15 lutego do 29 marca 2005 roku:
1. W dniu 22.02.2005 rou podpisano umowę na remont cząstkowy ulic o nawierzchni bitumicznej z przedsiębiorstwem Robót Drogowych Zakórski i Wspólnicy Spółka z o.o ul. Opoczyńska 38 z Gielniowa.
2. W dniu 22.02. 2005 roku podpisano umowę na remont ulicy Targowej i Placu Kościuszki (krawężniki, chodniki, nawierzchnia) z Firmą Budowa Kortów Tenisowych, Brukarstwo - Remonty z Odrzywołu na kwotę
40 619,27zł.
3. Agencja Mienia Wojskowego Oddział Terenowy w Warszawie ogłosił przetarg na sprzedaż nieruchomości byłego lotniska wojskowego w Nowym Mieście nad Pilicą. Cena wywoławcza 8.650.000 zł Termin składania ofert do 22.04 2005 roku.
4. Wymieniono oprawę oświetlenia drogowego z żarowych na sodowe w ilości 46 sztuk w następujących miejscowościach:
· Wólka Ligęzowska 9 szt.
· Dąbrowa 23 szt.
· Pobiedna 10 szt.
· Żdżary 4 szt
5. Wykonanie uchwały Nr XXIV/165/2005 Rady Miejskiej z dnia 15 lutego 2005 roku w sprawie przekazania nieruchomości stanowiących własność miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą na rzecz Gmin Wyznaniowych Żydowskich. Po przekazaniu kopii w/w uchwały została przysłana Ugoda datowana na 22 lutego 2005 roku na mocy której Gmina Żydowska przyjmuje działki nr 1965,1966,1967,1968,1969, w zamian za roszczenia dot. nieruchomości przy ul. Warszawskiej 17 na której w dniu 1 września 1939 roku znajdowała się Synagoga (sygn. akt Komisji Regulacyjnej – W.KŻ – I – 972/01). Jednocześnie Gmina Żydowska zrzeka się zgłoszonych roszczeń dotyczących innych nieruchomości z wyjątkiem cmentarza przy ul. 11 Listopada (sygn. akt Komisji Regulacyjnej – W.KŻ – I – 3865/03). Zgodnie z zapisami przedmiotowej ugody do dnia 14 kwietnia br. powinny zostać przekazane zamienne działki.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że w dniu 25 lutego 2005 roku brał udział w zebraniu organizowanym dla wspólnot i rad sołeckich w sprawie budowy zalewu, 1 marca br. brał udział w spotkaniu w Starostwie w sprawie Parku Krajobrazowego, 11 marca br. uczestniczył w spotkaniu wraz z Sekretarzem zorganizowanym przez Wojewodę Mazowieckiego w sprawie prezentacji wstępnego projektu Narodowego Planu Rozwoju 2007 – 2013, gdzie obecny był Wojewoda Mazowiecki, Parlamentarzyści w tym p. Kuźmiuk. Była prezentowana część rozwoju województwa mazowieckiego. Poinformował o wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 stycznia 2005 roku stwierdzającym nieważność uchwały Nr XIV/90/2005 z dnia 10 lutego 2004 roku w sprawie zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą oraz o zawiadomieniu Naczelnego Sądu Administracyjnego Wydział I Izby Ogólnoadministracyjnej o rozprawie, która odbędzie się w dniu 12 kwietnia 2004 roku w przedmiocie rozpatrzenia zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego sprawy ze skargi Małgorzaty Dziuba na uchwałę Rady Miejskiej dotyczącej w/w sprawy. Poinformował o obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez radnych, termin składania oświadczeń upływa z dniem 30 kwietnia br.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poprosił o przedstawienie informacji o stanie porządku publicznego na terenie powiatu grójeckiego ze szczególnym uwzględnieniem gminy Nowe Miasto nad Pilicą i zabranie głosu Komendanta Powiatowego Policji w Grójcu mł. insp. dr Zenona Romanka. Powyższa informacja stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokółu.
Komendant Powiatowy Policji bardzo serdecznie powitał zebranych i podziękował za zaproszenie. Poinformował, że Komenda Powiatowa Policji w Grójcu realizowała ustawowe działania na terenie powiatu grójeckiego, który obejmuje dziesięć gmin. Są to cztery gminy miejskie (Grójec, Warka, Nowe Miasto nad Pilicą, Mogielnica) i sześć gmin wiejskich (Belsk Duży, Błędów, Chynów, Goszczyn, Jasieniec, Pniewy). Jednym z najważniejszych dla ogólnego poziomu przestępczości na terenie całego powiatu grójeckiego obszarem zintensyfikowanych działań przestępczych i odpowiadającym im działań policyjnych jest funkcjonująca na terenie działania KPP w Grójcu giełda samochodowa w Słomczynie. Giełda ta obejmuje teren ponad
1. Zapewnienie poprawy bezpieczeństwa obywateli w miejscu ich zamieszkania, w zakresie najpowszechniejszych i najbardziej dotkliwie odczuwanych przez ludność wykroczeń i przestępstw w tym szczególnie:
· kradzieży pospolitych mienia indywidualnego osób;
· kradzieży z włamaniem do mieszkań i piwnic;
· kradzieży pojazdów samochodowych; niszczenia mienia, szczególnie o charakterze huligańskim, mającego postać pospolitego wandalizmu.
2. Kontynuowanie działań zapewniających obywatelom większe bezpieczeństwo na ulicach i w miejscach publicznych, dążąc do wdrażania monitoringu ulicznego i mozliwie największego nasycenia miejsc publicznych służbami prewencyjnymi, zwłaszcza w patrolach pieszych z psami służbowymi.
3. Ograniczenie przestępstw przeciwko mieniu popełnianych na terenie giełdy w słomczynie.
4. Poprawa wykrywalności oraz zwiększenie skuteczności pracy operacyjnej, w dążeniu do ujawniania sprawców przestępstw pospolitych.
5. Właściwe ukształtowanie pracy operacyjnej i procesowej przyczyniające się do zwiększenia ilości ujawnionych przestępstw gospodarczych.
6. Przeciwdziałanie demoralizacji nieletnich i występujących w tym środowisku patologii, w postaci używania narkotyków, alkoholu i występowania przemocy oraz przeciw działanie, ujawnianie i wykrywanie przestępstw nieletnich i dokonywanych na szkodę nieletnich.
7. Poprawa społecznego poczucia bezpieczeństwa i wizerunku policjanta w oczach społeczeństwa, zwłaszcza w drodze podnoszenia poziomu jakości obsługi obywateli, upowszechniania wiedzy o działaniach służb policyjnych i z nimi współpracujących, jak też zapobiegania przewinieniom dyscyplinarnym i naruszeniem dyscypliny ze strony policjantów.
8. Zwiększenie stopnia przygotowania sił policyjnych do realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych wynikających z działania sił natury, jak również w sytuacji wystąpienia wewnętrznego i zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa Państwa.
Do najczęściej dokonywanych przestępstw na terenie PP Nowe Miasto nad Pilicą należą:
· kradzieże z włamaniem do mieszkań, budynków gospodarczych oraz placówek handlowych;
· kradzieże z włamaniem do samochodów oraz kradzieże samochodów;
· kradzieże cudzej rzeczy; zniszczenia mienia.
Najbardziej zagrożonymi miejscami pod względem dokonywanych przestępstw i wykroczeń na terenie działania PP Nowe Miasto nad Pilicą są:
· targowisko miejskie w dni targowe;
· osiedle przy ul. Ogrodowej;
· osiedle wojskowe i osiedle Zdrowie przy ul. Tomaszowskiej;
· dworzec PKS i teren przyległy
W 2004 roku zostało wszętych 137 postępowań przygotowawczych, zakończono 131. W przypadku 56 postępowań przesłano do Prokuratury Rejonowej W grójcu z wnioskiem o objęcie aktem oskarżenia, 1 postępowanie przesłano do III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich Sądu Rejonowego w Grójcu. W ocenianym czasie wykrywalność przestępstw w pięciu kategoriach przestępstw o charakterze kryminalnym wyniosła 19,21%, natomiast wykrywalność przestępstw ogółem wyniosła 61,41%.
Komendant Powiatowy Policji poinformował o strukturze Posterunku Policji w Nowym Mieście nad Pilicą która przedstawia się następująco: zatrudnionych jest etatowo 9 policjantów i Kierownik Posterunku starsz. sierż. sztab. Janusz Dobrosz oraz dzielnicowi mł. aspir. Wojciech Orzeszek Rejon I i sierż sztab. Leszek Marcinkowski Rejon II, zespół kryminalny – sierż sztab. Andrzej Michałowski, st. sierż. sztab. Tomasz Malinowski, zespół patrolowy – st. sierż. Artur Tramsz, sierż.Hubert Pawul, sierż. Marcin Bielski, st. post. Krzysztof Lechowski.
Komendant Powiatowy Policji mł. insp.dr Zenon Romanek prosił radnych i sołtysów o zgłaszanie wszelkich problemów Kierownikowi Posterunku p. Januszowi Dobroszowi a on będzie kierował sprawy swoim podległym policjantom. Przewodnicząca rady osiedla nr 3 p. Józefa Pokrywka pochwaliła funkcjonariuszy Policji za częste patrole na osiedlu wojskowym zgłosiła również problem nienależytego zabezpieczenia terenu wokół byłego klubu na terenie osiedla, są tam poodkrywane włazy i zagraża to bezpieczeństwu sczegółnie dzieciom. Komendant Powiatowy powiedział, że uda się na miejsce i przyjrzy się sprawie. Sołtysi przekazli wyrazy uznania dla pracy dzielnicowego p. Marcinkowskiego.
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka poprosił o interwencję w sprawie rozbiórki budynku koło p. Sławińskich przy Pl. O. H Koźmińskiego.
Burmistrz Miasta i Gminy stwierdził, że jeżeli chodzi o w/w budynek to do 30 czerwca br. budynek ma być rozebrany. Taka jest decyzja Powiatowego Nadzoru Budowlanego.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2005 rok. Poprosił o zreferowanie projektu uchwały Skarbnika miasta i Gminy p. Dorotę Binio. Skarbnik Miasta i Gminy p. Binio referując powyższy projekt stwierdziła, że zmiany nastąpiły w związku z zawartym porozumieniem nr 47 z dnia 16 marca 2005 roku pomiędzy Wojewodą mazowieckim a Gminą Nowe Miasto nad Pilicą w sprawie przyznania dotacji celowej jako wsparcia na realizację Programu z przeznaczeniem na dofinansowanie dożywiania uczniów. Dochody budżetu zwiększa się o kwotę
253.333,00 zł gdzie dochody po zmianach wynoszą 11 699 767 zł, wydatki zwiększono o kwotę 108 333,00 zł, gdzie wydatki po zmianach wynoszą
13 575 087,00 zł tym samym zmniejsza się deficyt budżetu o kwotę 145.000 zł. Skarbnik Miasta i Gminy przedstawiła tytuły zwiększające i zmniejszające dochody. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad ww projektem uchwały. W głosowaniu za – 12, na stan obecnych na sali 12 radnych uchwalono uchwałę Nr XXV/166/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nowym Mieście nad Pilicą. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 12 na stan obecnych 12 radnych uchwalono uchwałę
Nr XXV/167/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Bł. Franciszki Siedliskiej w Żdżarach. Pytań nie stwierdzono przystąpiono do głosowania. W głosowaniu za 13, na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę Nr XXV/168/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznym Gimnazjum w Nowym Mieście nad Pilicą. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem. W głosowaniu za – 13 na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę
Nr XXV/169/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym. Poprosił o wyrażenie opinii w sprawie regulaminu Przewodniczącego Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniewa Kacprzyka. Radny p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że Komisja wyraziła opinię pozytywną z małą poprawką aby w § 5 dopisać punkt w brzmieniu w zaokrągleniu do pełnej złotówki. Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał jeszcze raz poprawkę w § 5 pkt 2 Wysokość stypendium wyliczać w zaokrągleniu do pełnej złotówki. Poprosił o przybliżenie projektu uchwały Inspektora Referatu Oświaty p. Bogumiła Strumiłło. Pan Strumiłło na początku oświadczył, że jest propozycja aby w § 5 pkt 1 ppkt a; b; c; d dopisać słowo „do” przy stawkach procentowych. Wynika to z tego, że do tej pory nie wiemy jakie środki gmina otrzyma i jeżeli będzie zapis „do” to będzie pole manewru. Radna p. Marta Gonta – Głowacka stanowczo sprzeciwiła się takiej propozycji i stwierdziła, że albo coś tworzymy albo nie tworzymy i stwierdziła, żeby raz na zawsze skończyć z tym do, bo znowu będą równi i równiejsi. Jeżeli jest zapis w ustawie że wypłaca się 180% zasiłku rodzinnego to tak należy wypłacić. Nie są to ogromne pieniądze i prosi aby raz skończyć z dopiskami „do” i nie manipulować, bo wystarczy że robią to z nami na „górze”. Przewodniczący Komisji Oświaty poparł p. radną Martę Gonta – Głowacką stwierdzając, że na Komisji taka propozycja była odrzucona, więc dlatego jej tu nie omawiał. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz stwierdził, że wydaje mu się że przedmiot sporu na dzień teraźniejszy jest zbyteczny bo staniemy przed problemem jak te środki spłyną i w jakiej wielkości. Obawia się tylko, żeby to nie było tak jak ze słynną Ustawą 203 i w końcu to gmina będzie musiała wypłacać ze swoich środków i dlatego była taka propozycja, że jak będzie do to będzie łatwiej ustalić to progowo ale to i tak by musiała Rada robić i nie będzie dyskusji o manipulawaniu, chyba że niektórzy mają przykre doświadczenia co do manipulowania, bo może kiedyś tam manipulowali i nie ma dyskusji na ten temat. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tulin stwierdził, że takie ograniczenie mogłoby uchronić od tego, że niektórzy jeżdżą mercedesami i korzystają ze wszystkich dostępnych dotacji , zapomóg itp. Dyskusję zakończono. Przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za- 13 na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę
Nr XXV/170/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia dla burmistrza Miasta i Gminy i Radnych Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą zwrotu kosztów przejazdu za podróże służbowe samochodem osobowym nie będącym własnością pracodawcy. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. W głosowaniu za – 13 na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę Nr XXV/171/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie podziału i zniesienie współwłasności nieruchomości położonej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Ogrodowej 16a.
Poprosił Przewodniczącego Komisji Gospodarczo – Budżetowej o wyrażenie opinii w powyższej sprawie. Przewodniczący Komisji powiedział, że sam podział Komisja zaopiniowała pozytywnie, były tylko pytania w jaki sposób będzie oddana stara sala gimnastyczna czy odpłatnie czy nie odpłatnie. Pytań nie stwierdzono przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 1 podjęto uchwałę Nr XXV/172/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą p.Tadeusz Klatka poprosił Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą p. Gil Urszulę o przedstawienie sprawozdania z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2004 rok. Pani Kierownik Urszula Gil powiedziała, że w 2004 roku przyznano decyzją świadczenia w ramach zadań zleconych i własnych 482 osobom w 362 rodzinach. Świadczeniobiorcy stanowią 6% ludności naszej gminy. Liczba osób w rodzinach, w których przynajmniej jedna osoba otrzymała decyzją świadczenie wynosi 1377 osób. W 2004 roku przyznano i wypłacono na zadania zlecone kwotę 112.831,00 zł, zadania własne kwotę 143.243,00 zł , wydatki na świadczenia rodzinne dla 253 rodzin na kwotę 472.000,00 zł. Inne zadania jakimi zajmuje się tut. Ośrodek to skierowanie 4 osób do domu pomocy społecznej na starych zasadach, skierowanie 2 osób do zakładów pięlęgnacyjno – opiekuńczych, załatwienie zleconych spraw przez instytucje i inne ośrodki pomocy społecznej ilość spraw 151, oraz tut. Ośrodek zajmuje się rozdawnictwem i wydawaniem odzieży przekazanej z Warszawy, wydawanie paczek żywnościowych i inne. Poinformowała również, że w 2005 roku Ośrodek przejmuje wypłatę świadczeń z KRUS, ZUS i zakładów pracy do 20 osób zatrudnionych. Prosiła aby radni i sołtysi poinformowali w terenie osoby, które będą korzystały ze świadczeń aby składały wnioski w miesiącu sierpniu, żeby wypłata została wykonana w miesiącu wrześniu. Z informacji uzyskanych w KRUS Grójec zostanie przejętych około 210 rodzin, z ZUS 140 rodzin i pozostałych około 90, ogółem będzie to około 700 rodzin. Pytań nie stwierdzono. Rada Miejska przyjęła sprawozdanie z działalności Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą, które stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokółu.
Radny p. Maciej Świtek zapytał jakie są przeszkody w przejęciu wodociągu na osiedlu wojskowym oraz sprawa modernizacji oświetlenia na terenie osiedla, sprawa jest o tyle przykra, że przecież ludzie mieszkający na osiedlu również płacą podatki a nic na terenie osiedla się nie robi. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz stwierdził, że nie można nic zrobić w powyższej sprawie ponieważ to nie jest majątek gminy.
Sołtys p. Franciszek Kozera prosił o odpowiedź, kiedy będzie załatwiona sprawa załatania dziury w jezdni na drodze Pobiedna, Wola Gostomska.
Pan Burmistrz odpowiedział, że ten odcinek drogi to droga powiatowa i gmina sama nie może tego zrobić.
Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz ponformował, że w czasie kiedy trwała sesja podpisał petycję w sprawie remontu drogi Grójec – Końskie.
Sołtys wsi Bełek p. Macioszek zapytał kiedy zostanie dostarczony grys na drogę, bo na razie to wyrównała to tylko równiarka, zapytał również w imieniu mieszkańców wsi czy będzie u nich we wsi wodociąg.
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka pochwalił akcję łatania dziur na terenie miasta w Wielkim Tygodniu.
Przewodniczacy Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk podziękował za lampy, które zostały założone na terenie Żdżar, prosił o załatanie dziury przy łączniku w Żdżarach, ponieważ już się tam zawiesił samochód. Prosił również o sprawdzenie, czy nie ma jakiegoś przebicia, ponieważ mieszkańcy doświadczają przy włączaniu wody dziwnego mrowienia. Zapytał również o termin modernizacji stacji uzdatniania wody w Żdżarach.
Porządek obrad sesji został wyczerpany. Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka zamknął obrady sesji.
Protokołowała
Iwona Lepa