Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XXVI/2005

Ikona statystyk
 

PROTOKÓŁ NR XXVI/2005

z sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 29 kwietnia 2005 roku




Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu 29 kwietnia 2005 roku w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz.1500.


Obradom sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka – Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając sesję Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu) prawomocność obrad. Na sali obecnych było 14 radnych na ustawowy skład liczbowy 15.


W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:

  1. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz

  2. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos

  3. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio

  4. Kierownik Biura Mazowieckiej Izby Rolniczej p. Zbigniew Getler

  5. Członek Mazowieckiej Izby Rolniczej p. Beata Bors

  6. Członek Mazowieckiej Izby Rolniczej p. Józef Wiśnik

  7. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą wg listy obecności (załącznik nr 2 do niniejszego protokółu)

  8. Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.



PKT 1

Na sekretarza obrad radny p. Władysław Sieradzan zaproponował kandydaturę radnej p. Jadwigi Mijal. W głosowaniu za – 14, czyli jednogłośnie na sekretarza obrad wybrano radną p. Jadwigę Mijal.



PKT 2

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka stwierdził, że porządek obrad został przesłany radnym i zapytał czy są propozycje zmian do porządku obrad. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad w pkt. 9 podjęcie uchwał ppkt. d w sprawie współdziałania z Powiatem Grójeckim przy wspólnej realizacji niektórych zadań Powiatu z zakresu utrzymania dróg powiatowych.

Wniosek został poddany pod głosowanie. W głosowaniu za - 13, przeciw – 1, wstrzymało się – 0. został wprowadzony do porządku obrad. Przewodniczący Rady odczytał proponowany porządek obrad, który został przyjęty w głosowaniu za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 1 w następującym brzmieniu:


1. Wybór sekretarza obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4. Wystąpienia Przewodniczących Stałych Komisji Rady.

5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny;

6. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

7. Informacja o działalności Izby Rolniczej Powiatu Grójec z uwzględnieniem gminy Nowe Miasto nad Pilicą.

8. Przedłożenie i rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok oraz

a) zapoznanie z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy za 2004 rok;

b) zapoznanie z opiniami Składu Orzekającego RIO dotyczącymi sprawozdania Burmistrza Miasta i Gminy z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok oraz wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy;

c) dyskusja na temat przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok i jego ocena.

9. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą za 2004 rok;

b) zmian w budżecie na 2005 rok oraz uzyskania ponadplanowych dochodów;

c) aktu o utworzeniu Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowym Mieście nad Pilicą i nadania jej Statutu;

d) współdziałania z Powiatem Grójeckim przy wspólnej realizacji niektórych zadań Powiatu z zakresu utrzymania dróg powiatowych.

10. Interpelacje i zapytania.

11. Wolne wnioski.



PKT 3

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że protokół z poprzedniej sesji był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Uwag i zastrzeżeń do protokółu nie stwierdzono i został on przyjęty w głosowaniu za – 14, na stan obecnych 14 radnych.



PKT 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą p. Tadeusz Tulin poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła dwa posiedzenia. W dniu 11 kwietnia 2005 roku zajmowano się następującymi tematami:

  1. Informacja o stanie mienia komunalnego za 2004 rok.

  2. Sprawozdanie i ocena wykonania budżetu za 2004 rok.

  3. Wypracowanie i zredagowanie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy za 2004 rok.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował zebranych, że w 2004 roku było do sprzedania 5,8 ha działek tj. 52 działki budowlane. Grunty pod inwestycje to 15 ha po dawnym sadzie RSP oraz ok. 4 ha przy ul. Tomaszowskiej przy działce pp. Gulina. Obecny na spotkaniu Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka zapytał p. Bogackiego jak wygląda sprawa działek po WAKPOL – u w Domaniewicach, p. Bogacki powiedział, że kiedyś się ktoś interesował tymi działkami ale na jednej z nich jest hipoteka. Są to zadłużenia WAKPOL-u wobec ZUS-u. Przewodniczący Rady stwierdził, że należałoby w końcu wyjaśnić tą sprawę i znaleźć środki na oddłużenie hipoteki, ponieważ odsetki rosną i w końcu okaże się że będziemy musieli oddać wszystkie działki. Członkowie Komisji poparli Przewodniczącego Rady. Następna sprawa to uporządkowanie terenu po sadzie RSP, ponieważ tam z powrotem wyrasta busz i jest to wstyd, żeby nawet to komuś pokazać.

W dniu 26 kwietnia 2005 roku Komisja Rewizyjna dokonała oględzin dróg i chodników na terenie miasta i gminy. Stwierdzono, że wszystkie ważniejsze drogi w gminie są w należytym stanie. Radny p. Fiks stwierdził, że jest to przesada. Radny p. Tadeusz Tulin stwierdził, że jeżeli się jedzie 60 km/h osobowym samochodem to uważa że jest bardzo dobrze, natomiast drogi mniej uczęszczane są trochę w gorszym stanie, ale są przejezdne. Drogi wojewódzkie wszystkie do kapitalnego remontu. Drogi powiatowe są również w złym stanie ale nasza gmina ma miłe doświadczenie we współpracy z Powiatem z poprzednich lat, więc liczy na to że wszystkie drogi zostaną wyremontowane. Ulice i chodniki w mieście są w większości wymienione, wyremontowane i czyste. Należy podkreślić, że w ostatnich dwóch latach wykonano ok. 15 dróg asfaltowych i dywaników za sumę 2.500.000.zł, chodniki i kostki za 1.260.000 zł jak widać jest to bardzo dobry wynik oby tak dalej zwrócił się do Pana Burmistrza i radnych.


Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym członkowie Komisji obradowali w dniu 15 kwietnia 2005 roku i zajmowali się następującymi tematami:

  1. Sprawozdanie i ocena wykonania budżetu miasta i gminy za 2004.

  2. Sprawa dotycząca budowy sali gimnastycznej przy Publicznym Gimnazjum.

Skarbnik Miasta i Gminy przedstawiła na posiedzeniu członkom Komisji sprawozdanie z wykonania budżetu za 2004 rok. Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu za 2004 rok. Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował zebranych, że członkowie Komisji wraz z Przewodniczącym Rady Miejskiej i Burmistrzem udali się w teren aby zobaczyć lokalizację budowy Sali gimnastycznej dla Publicznego Gimnazjum. Burmistrz Miasta i Gminy przedstawił projekt szkolnej hali widowiskowo – sportowej o rozmiarach 18x40, który to Komisja zaopiniowała pozytywnie. Burmistrz Miasta i Gminy poinformował członków Komisji, że w dwóch budżetach możliwa jest budowa w/w hali, ponieważ koszt opiewał będzie gdzieś w granicach 2.000.000 zł. W tym roku można by już zacząć część prac z tym, że trzeba będzie przeznaczyć na przedmiotową sprawę środki. Komisja po wnikliwej analizie budżetu wnioskowała o przeniesienie środków z nadwyżki budżetowej w kwocie 500.000 zł do działu 801 rozdział 80110 z przeznaczeniem na inwestycję zadań wieloletnich na budowę hali widowiskowo – sportowej przy Publicznym Gimnazjum w Nowym Mieście nad Pilicą. Poinformował również o przedstawieniu projektu w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok, które to Komisja zaopiniowała pozytywnie.


Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja obradowała w dniu 22 kwietnia 2005 roku i zajmowała się następującymi sprawami:

  1. Sprawozdanie i ocena wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok.

  2. Zapoznanie się z projektami uchwał przygotowanymi na sesję Rady.

  3. Sprawy bieżące.


Członkowie Komisji wykonanie budżetu za 2004 rok zaopiniowali pozytywnie.

Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio poinformowała członków Komisji o planowanych zmianach w budżecie min. o przeniesieniu środków w kwocie 500 000 zł z nadwyżki budżetowej z przeznaczeniem na inwestycję pod nazwą budowa hali widowiskowo – sportowej przy Publicznym Gimnazjum. Poinformowała również o problemie jakim jest wypłata stypendium socjalnego, ponieważ nasza gmina dostała tylko 9 571 zł dotacji na cały rok. Padło również pytanie czy jeżeli w ustawie jest zapis który mówi że jeżeli spełnia się kryterium dochodowe określone ustawą to czy dana osoba może dostać wspomnianą pomoc, czy musi dostać. Członkowie Komisji poprosili obecnego na Komisji radcę Urzędu o pisemną opinię w tej sprawie. Radca p. Sołtysiak powiedział, że opinia dostarczona będzie w piątek i wyraził swoje zdanie że starający się o stypendium może otrzymać a nie musi. Po dokonaniu różnych obliczeń i długiej dyskusji jak najlepiej rozwiązać tę sprawę członkowie komisji głosowaniu za – 2, wstrzymało się 2 osoby wystosowali wniosek do Burmistrza w następującym brzmieniu: w związku z tym, że nie ma wystarczających środków na wypłatę stypendium socjalnego wnioskuje się aby do otrzymanych środków z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie Wydział Finansów i Budżetu w kwocie 9.571 zł dołożyć taką samą kwotę z budżetu miasta i gminy i wypłacić po dokładnej weryfikacji wniosków najuboższym uczniom, obowiązujące stawki z I grupy ze wskaźnikiem dochodu na osobę – do 90 zł, zgodnie z podjętą uchwałą na sesji w dniu 30 marca 2005 roku.

Kierownik Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej p. Jolanta Motyl przedstawiła projekt uchwały w sprawie aktu o utworzeniu Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowym Mieście nad Pilicą i nadania jej Statutu. Członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały. Na posiedzeniu Komisji Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos przedstawił członkom Komisji projekt sali gimnastycznej, która ma być budowana przy Publicznym Gimnazjum i prosił o wyrażenie opinii. Członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowali projekt szkolnej hali widowiskowo – sportowej 18x40 wg projektu mp.projekt Mirosław Pacek ul. Balicka 143 w Krakowie. Przewodniczący Komisji korzystając z okazji że na posiedzeniu obecna była p. Kierownik M-G Biblioteki Publicznej zapytał, czy dotacja która została uchwalona uchwałą Rady na sesji w dniu 30 marca 2005 roku w pełni już wystarczy na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem Biblioteki, bo zapowiada się podwyżki energii. Usłyszał odpowiedź, że do tej pory p. Kierownik nie ma ani dotacji ani budżetu i z tego powodu ubolewa, ponieważ nie wie jak ma się gospodarować środkami. W związku z tym poproszono na Komisję p. Skarbnik która zapytana o w/w sprawę stwierdziła, że Biblioteka otrzymała dotację i plan finansowy. Pani Kierownik stwierdziła, że była to tylko jej zdaniem informacja a oficjalnego dokumentu nie ma. Pani Skarbnik zdziwiła się, że komisję interesuje to czy Biblioteka dostała kwitek czy go nie dostała. Przewodniczący Komisji stwierdził, że owszem interesuje ponieważ funkcjonowanie Biblioteki i finanse jakie są przeznaczane na jej funkcjonowanie założone są w planie pracy Komisji i jeżeli jest to w planie to nie chce aby ktoś mu zarzucił że plan jest nie realizowany. Jego zdaniem jeżeli jest kierownik Biblioteki to niech on się martwi o plan finansowy i o jego realizację bo w końcu za coś odpowiada i nie rozumie dlaczego stanowi problem przygotowanie dokumentu z pieczątką Urzędu i Skarbnika który mówi o wysokości budżetu jakim dysponuje Instytucja Kultury jaką jest Biblioteka.

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka stwierdził, że jest obecna na sesji Rady i p. Skarbnik i p. Kierownik Biblioteki więc na pewno się dogadają i nie będzie nieporozumień.



PKT 5

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz przedstawił sprawozdanie za okres międzysesyjny tj. od 30 marca 2005 roku do 28 kwietnia 2005 roku.

  1. W dniu 31 marca 2005r. dokonano odbioru robót w postaci remontu cząstkowego ulic o nawierzchni bitumicznej. Łącznie wyremontowano 1005,5m2 nawierzchni. Koszt robót 88.668,68 zł

  2. Dnia 13 kwietnia 2005 roku dokonano odbioru końcowego robót w postaci wykonania dywanika asfaltowego na drodze gminnej Żdżary – Godzimierz. Koszt całego zadania 143.157,18 zł. Wykonano 1200 mb nawierzchni bitumicznej o szerokości 4m i grubości 4cm (warstwa ścieralna) na podbudowie z tłucznia kamiennego o szerokości 4,40 m i grubości po zagęszczeniu 8 cm.

  3. Rozstrzygnięto konkurs na realizację zadań publicznych w 2005r. przez organizacje i podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego na zadania:

    • propagowanie kultury fizycznej, sportu i rekreacji na terenie gminy Nowe Miasto nad Pilicą – kwota 45.000 zł.

    • Propagowanie kultury fizycznej, sportu i rekreacji na terenie wsi Żdżary, gmina Nowe Miasto nad Pilicą – kwota 15.000 zł.

Na zadanie pierwsze wpłynęła oferta Ogniska Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej „PILICA” i została przyjęta. Natomiast na zadanie drugie wpłynęła oferta Stowarzyszenia Kultury Fizycznej Klub Sportowy Żdżary i została przyjęta.

  1. Dnia 12 kwietnia 2005 roku Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę kasacyjną Pani Małgorzaty Dziuba od wyroku z dnia 2.07.2004 roku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego dotyczącego sprawy ze skargi Małgorzaty Dziuba na uchwałę Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą w przedmiocie rozpatrzenia zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą (działka nr 700/2 – Pl.O.H.Koźmińskiego). Sprawa dotycząca Domu Książki jest definitywnie zakończona.

  2. W dniu 25 kwietnia 2005 roku wpłynęło z Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie doręczenie odpisu prawomocnego wyroku z dnia 25 stycznia 2005 roku ze skargi Małgorzaty i Władysława Dziuba na uchwałę Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 10 lutego 2004r. Nr XIV/90/2004 w przedmiocie zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą. Jest to sprawa drogi i tu stanowisko urzędu nie zostało uwzględnione a to za sprawą że na rozprawie pojawiły się mapy, które wprowadziły wszystkich w błąd a przedstawicieli ze strony Urzędu tym bardziej, bo nikt tych map nie znał. Mapy te nie są podziałowe tylko mapy ewidencyjne. Ta sprawa jest w trakcie wyjaśniania w geodezji w Grójcu i po wyjaśnieniu wszystkich niejasności zostanie zaproponowane szanownej Radzie podjęcie stosownej uchwały.

  3. W dniu 21 kwietnia br. zostały złożone pisma do Ministra Środowiska i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie w sprawie wyrażenia opinii na temat budowy zalewu Gostomia. Temat żyje i wskazał na zdjęcie satelitarne pokazujące teren. Pracę podjął Zarząd w Warszawie.

  4. W dniu 22 kwietnia odbył się w naszej gminie zjazd OSP. Było około 40 jednostek.

  5. Sprawy bieżące to odwodnienie w Woli Pobiedzińskiej i w Bielinach, oraz poinformował, że w dniu 30 kwietnia zostanie oddany do użytku plac zabaw dla dzieci w naszym parku. Burmistrz Miasta i Gminy poinformował również o telefonie z Ambasady Polskiej w Berlinie od Pierwszego Radcy Ambasady, jest propozycja żeby nawiązać kontakt z Nowym Miastem pod Berlinem, jest takie miasteczko większe od naszego i jest taka propozycja.



PKT 6

Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą p. Tadeusz Klatka poinformował, że w okresie międzysesyjnym w dniu 8 kwietnia br. samorządowcy gminy Nowe Miasto nad Pilicą wzięli udział we mszy św. w intencji zmarłego Ojca Świętego Jana Pawła II i złożono stosowny wpis do księgi kondolencyjnej która znajduje się w Kościele Parafialnym. W dniu 27 kwietnia br. brał udział w sesji Rady Powiatu Grójeckiego. Poinformował o pismach, które wpłynęły do Rady tj. z Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy oraz o przedłożonych sprawozdaniach z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok. Poinformował również o nadesłanym uprawomocnionym wyroku stwierdzającego nieważność na uchwałę Rady Miejskiej Nr XIV/90/2004 z dnia 10 lutego 2004 roku w sprawie zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą, chodzi o drogę p. Dziubów. Poinformował również o informacji pisemnej Kierownika posterunku Policji w sprawie wezwania właściciela Klubu znajdującego się na terenie osiedla wojskowego do odpowiedniego zabezpieczenia posesji i o uporządkowanie terenu. Sprawa podnoszona była na ostatniej sesji przez p. Józefę Pokrywka. Ponowił prośbę o składanie oświadczeń majątkowych przez radnych. Przewodniczący Rady zaprosił samorządowców i wszystkich zebranych na obchody uroczystości 3 maja.



PKT 7

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka serdecznie powitał przybyłych na sesję Rady Miejskiej przedstawicieli Mazowieckiej Izby Rolniczej w osobach: Kierownik Biura Mazowieckiej Izby Rolniczej p. Zbigniew Getler, członek Mazowieckiej Izby Rolniczej p. Beatę Bors i p. Józefa Wiśnika. Poprosił o przybliżenie działalności Izby Rolniczej. Pan Getler stwierdził, że zasadniczym działaniem Izb jest reprezentowanie środowiska rolniczego i środowiska wiejskiego na szczeblu gminnym, powiatowym i wojewódzkim oraz krajowym. Pokrótce przybliżył zebranym formy i zakres działania Izb Rolniczych oraz jej strukturę. W swojej wypowiedzi nadmienił o tym, że po to są wybrani przedstawiciele do Izb Rolniczych z naszego terenu aby rolnicy zgłaszali do nich swoje problemy, wątpliwości a oni powinni przekazać je dalej. Poinformował o formach i zasadach przekwalifikowania gruntów, o dopłatach bezpośrednich. Poinformował o szkoleniach dla rolników, które będą przeprowadzane przez Izbę Rolniczą, oraz o wniosku w sprawie przeniesienia Agencji Modernizacji Rolnictwa z Nowej Wsi do Grójca. Ma nadzieję, że nastąpi to już wkrótce. Poinformował o możliwości pozyskania dopłat przez Wspólnoty Pastwiskowe pod warunkiem, że upoważnią osobę do ich reprezentowania. Poinformował o pakietach dopłat, odpowiadał na pytania, które zadawali mu uczestnicy sesji. Na koniec swojego wystąpienia poinformował, że wszystkie nurtujące problemy rolnicy powinni zgłaszać do gminnych przedstawicieli Izb Rolniczych, którzy zobowiązani są do udzielenia informacji ewentualnie zawiadomią jego osobę i w miarę możliwości odpowie na pytania. Radny p. Bors Mirosław powiedział, że jest producentem krów mlecznych i mleka i prosił o interwencję w sprawie dopłat na przystosowanie do wymogów Unii Europejskiej bo on złożył wniosek jako czwarty i poinformowany został, że nie wiadomo czy coś z tego będzie bo na powiat grójecki nie ma środków, a termin składania wniosków jest do 15 maja.



PKT 8

Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

p. Tadeusz Klatka stwierdził, że wszyscy radni otrzymali sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok. Burmistrz Miasta i Gminy przedłożył również sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie Zespół w Radomiu celem zaopiniowania. Skarbnik Miasta i Gminy p. Binio Dorota przedstawiła Radzie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok, które stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokółu.





PKT 8a

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą p. Tadeusz Tulin zapoznał Radę z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą za 2004 rok, które stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.



PKT 8b

Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą p. Tadeusz Klatka zapoznał radnych z uchwałą Nr RIO – R/187/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 19 kwietnia 2005 roku w sprawie opinii o przedłożonych przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowe Miasto nad Pilicą sprawozdaniach z wykonania budżetu za rok 2004. Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu oraz z uchwałą Nr RIO – R/188/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 19 kwietnia 2005 roku w sprawie opinii o przedłożonym wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium z wykonania budżetu za rok 2004. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokółu.



PKT 8c

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka otworzył dyskusję na temat przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok.

Dyskusji nie podjęto. Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2004 rok rozpatrywane było na Komisjach Rady i wszystkie Komisje zaopiniowały wykonanie budżetu za 2004 rok pozytywnie.



PKT 9a

Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą za 2004 rok. Uwag i zastrzeżeń do projektu uchwały nie zgłoszono.

W głosowaniu jawnym za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 2 na stan obecnych 14 radnych Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXVI/173/2005 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą za 2004 rok. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokółu.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady złożył gratulacje Burmistrzowi Miasta i Gminy oraz jego współpracownikom za otrzymanie absolutorium. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz podziękował Radzie za udzielone absolutorium za 2004 rok.




PKT 9b

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok oraz uzyskania ponadplanowych dochodów. Poprosił Skarbnika Miasta i Gminy p. Dorotę Binio o zreferowanie w/w projektu uchwały. Skarbnik Miasta i Gminy wyjaśniła, że zmiany nastąpiły wskutek zwiększenia wydatków na realizację zadania inwestycyjnego o nazwie „Dokumentacja i budowa hali sportowej przy Gimnazjum o kwotę 500.000 zł, oraz zwiększenia dotacji celowej przekazanej z budżetu państwa na realizację zadań własnych w zakresie pokrycia kosztów udzielenia edukacyjnej pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym. Zwiększa się dochody o kwotę 21 571 zł , gdzie dochody po zmianach wynoszą 11 721 338 zł, zwiększa się wydatki o kwotę 536 571 zł, gdzie wydatki po zmianach wynoszą 14 111 658 zł.W wyniku wprowadzonych zmian zwiększa się deficyt budżetowy o kwotę 515 000 zł, który zostanie pokryty nadwyżką budżetową z lat ubiegłych. Uwag i zastrzeżeń nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. W głosowaniu za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 1 na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę nr XXVI/174/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokółu.



PKT 9c

Przewodniczący Rady Miejskiej p Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie aktu o utworzeniu Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowym Mieście nad Pilicą i nadania jej Statutu. Radny p. Fiks Krzysztof zapytał jak to jest możliwe i jak to może być żeby Kierownik Biblioteki nie wiedział ile ma pieniędzy co wynika z wystąpienia Przewodniczącego Komisji Oświaty, więc pyta jak on ma funkcjonować, to jest niezrozumiałe. Przewodniczący Rady powiedział, że na sali jest obecna p. Skarbnik i weźmie to sobie do serca. Więcej pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 14 na stan obecnych 14 radnych uchwalono uchwałę Nr XXVI/175/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokółu.



PKT 9d

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie współdziałania z Powiatem Grójeckim przy wspólnej realizacji niektórych zadań Powiatu z zakresu utrzymania dróg powiatowych. Uwag i zastrzeżeń do przedstawionego projektu nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 1 uchwalono uchwałę Nr XXVI/176/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokółu.






PKT 10

Przewodnicząca Osiedla nr 3 p. Józefa Pokrywka zapytała dlaczego mieszkańcy osiedla JW. Płacą za oświetlenie uliczne.

Radna p. Małgorzata Woźniak zapytała co się dzieje z dokumentacją na wodociąg w Adżarkach, bo chodzą pogłoski, że ma być woda poprowadzona z Klwowa a jest przecież studnia głębinowa która pochłonęła duże środki z budżetu i chciałaby wiedzieć co dalej.

Radny p Fiks Krzysztof skierował pytanie co się dzieje z Pałacem i drugie pytanie czy doszło do rozmowy z p. Buczkiem na temat dojścia do Drzewiczki.

Radna p. Jadwiga Mijal zapytała co się dzieje ze sprawą rozbiórki budynku przy Pl. O. H. Koźmińskiego, bo tam naprawdę się to zawali.

Przewodniczący Osiedla nr 2 p. Eugeniusz Furmański zapytał Burmistrza dlaczego dostał pismo z Urzędu Skarbowego o zajęcie prawa majątkowego stanowiącego własność Wspólnoty a podatek wraz z odsetkami i kosztami egzekucyjnymi został wpłacony bo ma na to kwity i ma pytanie gdzie on to ma płacić czy do Urzędu Skarbowego czy do Gminy.

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz udzielił odpowiedzi: odnośnie opłat za oświetlenie to jest umówiony z Prezesem Agencji i do tej pory się nie pojawił. Było wystąpienie o przejęcie wodociągu i oświetlenia i myśli, że ta sprawa się niedługo wyjaśni, bo nikt nie wiedział o tym, że takie opłaty są pobierane, oczywiście jest to paradoks.

Jeżeli chodzi o dokumentację to dokumentacja jest w planie na ten rok i w tym roku zostanie wykonana. Natomiast jest również sprawa tego typu, że jest rozważana możliwość podłączenia pod wodociąg Brzeski. Na razie powstał w Żdżarkach jest Komitet Budowy wodociągu i zobaczy ile osób wyrazi chęć podłączenia wody, bo raczej z doświadczenia wie że zużycie będzie małe. Ma kontakt z firmami i chce się zorientować ile będzie kosztować stacja wodociągowa bo z tego co wie co robił Odrzywół to stacja będzie kosztować w granicach 500 tys. zł, a przejście z Wólki Ligęzowskiej na Żdżarki kosztowało by maksymalnie 100 tys. zł a więc jest to taki rachunek ekonomiczny. W przyszłym roku będzie ten wodociąg wykonywany i automatycznie będzie się można do tego podłączyć. Te sprawy trzeba rozważyć dokładnie bo trzeba pamiętać w jakiej atmosferze do budżetu była wprowadzana sprawa studni na Prosnej i to była taka historia na sesji bez zastanowienia, złożony wniosek przeszedł i zostało to wykonane. Studnia kosztowała 60 tys. jego zdaniem jeżeli ma się wydać 160 tys. na przejście wodociągowe czy wydać 500 tys na wybudowanie stacji i być tylko na Prosnej to nie jest ekonomiczne. Zostaną porównane koszty jednej możliwości i drugiej i wtedy podejmie się decyzję ale trzeba najpierw wiedzieć ile osób będzie chętnych. Burmistrz stwierdził, że jest już po rozmowach z Wójtem Klwowa i Klwów ma budować wodociąg do naszej granicy. Jest to tylko kwestia techniczna i można to zrobić.

Odpowiedź dla p. Fiksa co z pałacem?. Pałac stoi stan prawny na dzień dzisiejszy jest taki że spadkobiercą jest p. Szoszuk. Miało dojść do spotkania, do tej pory się nie pojawił. Jeżeli chodzi o p. Buczka jest tam odwieczny problem z groblą. My przez 50 lat przyzwyczailiśmy się, że to było nasze i spacerowaliśmy na upust, natomiast p. Buczek to pogrodził i na dobrą sprawę nikt tam się do tego wszystkiego nie chce dotknąć, w najbliższym czasie będzie spotkanie z panem Buczkiem i spróbuje tę sprawę rozwiązać. Jest taka możliwość prawna tylko za odszkodowaniem. Burmistrz obawia się żeby gmina nie musiała w ramach odszkodowania finansować odgrodzenia na przejście.

Odpowiedź dla p. Furmańskiego to taka, że jest to sprawa z 2001 roku i prosi go żeby się zgłosił do wydziału finansowego i sprawa zostanie wyjaśniona.

Jeżeli chodzi o rozbiórkę budynku to jest tam nie wyjaśniona sprawa spadkobierców ale Powiatowy Nadzór Budowlany wydał nakaz rozbiórki, ale sąsiad się odwołał i jest wstrzymany nakaz rozbiórki. Burmistrz cały czas będzie interweniował do Wojewódzkiego Nadzoru Budowlanego.

Radny p. Fiks Krzysztof powiedział, że jeżeli chodzi o przejście groblą u p. Buczka to pismo ze Starostwa przyszło miesiąc temu, że p. Buczek powinien udostępnić przejście i wędkarze powiedzieli, że w czynie społecznym mogą to odgrodzić, a wzdłuż grobli to jak p. Buczek chce sobie zagrodzić to niech sobie grodzi tak jak każdy prywatny właściciel a nie urząd mu będzie grodził i tu się z Burmistrzem nie zgadza i żadnego odszkodowania nie należy płacić. Druga sprawa to taka, że co dobre to p. Burmistrz a co złe to Rada. Chodzi o dokumentację na studnię na Prosnej. Wynikło to z planów Burmistrza że ta studnia jest tam zrobiona, bo wcześniej mówił radnym, że ta studnia powinna tam być i to nie jest tak, że radni zmusili Burmistrza do tego, żeby ta studnia tam była bo nikt tam z radnych nie był a wiadomo że woda na tamtym terenie jest potrzebna. Następna sprawa, która budzi obawę p. Fiksa to taka, że są dwie dokumentacje na zalew i teraz będzie trzecia dokumentacja i on na pewno nie podniesie nad tym ręki bo potem znów będzie, że to nie Ja tylko Rada.

Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Kacprzyk zapytał p. Burmistrza czy coś wiadomo kiedy ekipy remontowe wkroczą na drogi powiatowe i wojewódzkie, bo jest coraz gorzej, drugą rzeczą jest sprawa remontów dachów w szkołach, żeby to nie było we wrześniu.

W – Ce Przewodnicząca Rady Miejskiej p. Barbara Gąsiorowska odnośnie studni w Prosnej – rzeczywiście poprzednia Rada chciała, żeby był wodociąg w Żdżarkach i kilkakrotnie na sesji pytano Pana Burmistrza jak jest koncepcja, czy wodociąg można skądś podciągnąć, czy trzeba kopać studnię Pan Burmistrz był przeciwny żeby robić podciągnięcie czy od Odrzywołu, czy z miasta, prosili o symulację kosztów jak by to wyglądało, nigdy czegoś takiego nie dostali, ponieważ Burmistrz uważał, że tak nie można zrobić bo jest tam teren bagienny. Ponieważ nie było tak jak p. Burmistrz mówi to prosi aby w końcu Pan Burmistrz się określił, czy chciał studnię czy nie, bo są to ogromne pieniądze z budżetu i gdyby to były jego własne na pewno tak łatwo by się ich nie wydawało, za pałac też nie mieliśmy płacić a w końcu płaciliśmy p. Wronie odszkodowanie wraz z odsetkami i to dużymi.

Pan Burmistrz Jerzy Markiewicz odpowiedział p. Fiksowi, że z Powiatu przyszło pismo, że jest to w kompetencji Zarządu Gminy uregulowanie tej sprawy, a przecież wszyscy wiedzą że p. Buczkowi sprzedano i rzekę i do tej pory p. Burmistrz nie może się doprosić z Powiatu pozwolenia wodno – prawnego. Pan Fiks powiedział, że Burmistrz jest gospodarzem i rządzi i powinien sprawę załatwić.

Pan Burmistrz powrócił do studni w Prosnej. Studnia Prosna weszła tak że p. Lewecki jako radny zgłosił projekt dokumentacji na wodociąg w Żdżarach było to złożone na sesji nie było to przygotowane na Komisjach i to można sobie w protokółach sprawdzić jak to się odbywało. Więc Burmistrz wtedy powiedział, że dobrze można zrobić dokumentację na wodociąg w Żdżarkach tylko skąd wziąć tę wodę i wtenczas zaproponował na sesji, że jeżeli ma być dokumentacja na wodociąg to te pieniądze przeznaczmy na wybudowanie studni. Studnia została wybudowana i woda jest i można zaopatrzyć całą Prosnę i nie trzeba robić wielkich hydroforni. Ale wtenczas nie było mowy o Wólce Ligęzowskiej ani o wodociągu na Brzeskach. Słowa potwierdziła p sołtys. Z Odrzywołem nie były prowadzone rozmowy bo Odrzywół nie ciągnął od siebie wody, a przechodzić przez czyjeś grunty to trzeba płacić odszkodowania bo mamy przykład z naszej gminy. Przewodniczący Rady poprosił o udzielenie informacji p. radnemu Kacprzykowi. Pan Burmistrz powiedział, że jeżeli chodzi o drogi Powiatowe to z zapewnień p. Jachowskiego wynika, że dziury mają być połatane jeżeli uda im się dogadać z podwykonawcą, jeżeli chodzi o drogi wojewódzkie to do tej pory nie został przeprowadzony żaden przetarg, jest tam zmiana na stanowisku dyrektora i może się coś zmieni i zacznie to być remontowane. Jeżeli chodzi o szkoły to w ubiegłym tygodniu w Ministerstwie i rozmawiał na temat środków na remont dachów i ustalany był podział nadwyżki budżetowej państwa min. przeznaczony na cele dofinansowania WFOŚiGW. Jeżeli nie dostaniemy środków to postaramy się to zrobić w inny sposób.



PKT 11

Przewodniczący Rady Miejskiej skierował wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy p. Jerzego Markiewicza aby wysłał wniosek do Wojewódzkiego Nadzoru Budowlanego aby jak najszybciej budynek zagrażający bezpieczeństwu przechodniów i szpecący ogólny wygląd Pl. O.H. Koźmińskiego został rozebrany.

Pan Marian Dziedzic poinformował o czynie społecznym w dniu 6 maja i zaprosił osoby do wzięcia udziału w porządkowaniu terenu i zrobieniu ścieżki do dojścia do Pilicy.

Radna p. Marta Gonta – Głowacka poruszyła sprawę płatności za oświetlenie uliczne aby p. Burmistrz puścił sygnał do Agencji że ta sprawa była poruszana na sesji Rady.


Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka z powodu wyczerpania porządku obrad sesji zamknął obrady sesji.



Protokołowała


Iwona Lepa

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-05-20
Data ostatniej zmiany:
2005-05-20

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-25 10:23:46, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)