1) Prowadzenie obsługi kancelaryjno - technicznej Rady i Komisji Rady.
2) Współpraca z Burmistrzem Miasta i Gminy, Z-cą Burmistrza i Sekretarzem Miasta i Gminy.
3) Informowanie społeczeństwa o pracy Rady Miejskiej.
4) Przedkładanie Burmistrzowi Miasta i Gminy wniosków Komisji Rady.
5) Gromadzenie materiałów będących przedmiotem obrad Rady Miejskiej oraz Komisji Rady.
6) Zapewnienie prawidłowego przygotowania materiałów na sesję Rady Miejskiej oraz posiedzenia Komisji Rady.
7) Organizowanie i obsługa narad i konferencji zwoływanych przez Przewodniczącego Rady Miejskiej.
8) Udział w opracowywaniu projektów uchwał Rady Miejskiej oraz wniosków i opinii Komisji Rady.
9) Prowadzenie spraw dot. wyborów i referendum.
10) Prowadzenie spraw dotyczących wyboru sołtysów i komitetów osiedlowych.